かなるびCloud(旧:カタカナで歌えるK-POP!)

かなるびCloud

Kpopの紹介、和訳、カナルビを中心に投稿しています。

フー・ヤーニン - 『I'm done』【日本語和訳・歌詞】

 ガールズプラネット999に出演中のCグループ練習生フー・ヤーニンのソロ曲『I'm done』の日本語訳を紹介します。対訳には意訳を含みますのでご了承ください。
 Cover art for I'm Done by 符雅凝 [Fu Yaning]

2020.10.15
「I'm Done」   
 符雅凝

youtu.be

 

 


 

 

You said you’d call me back

電話するって言ったじゃない

 

I waited through the night

夜になっても待ってたわ

 

Don’t know how many times

もう何回目かわからないけど

 

Taught myself not to cry

泣いちゃだめだって自分に言い聞かせた

 

 

I don’t wanna care anything that you said

あなたが言ったことなんて気にしたくないの

 

 

Your love is running out

あなたからの愛は尽きかけて

 

And I’m done with your games

あなたのゲームに付き合うのはうんざりだわ

 

 

 

Time’s up I’ve already done enough

時間切れ、もう十分だよ

 

I give you all my heart you just tear it apart

あなたにすべてを捧げたのに そうやって引き裂くのね

 

And I knew you’d already given up

もう諦めていると思っていたのに

 

So I’m not gonna be my enemy

私は自分自身の敵になるつもりはないわ

 

Go and tell me that I’m not the one

私自身にあなたはそんな人じゃないって教えてあげるの

 

Tell me that you’re just here to have some fun yeah

あなたは自分が楽しければそれでいいって言ったの

 

Time’s up you know I’ve done enough

時間切れだよ 私はもう十分にやったよね

 

So don’t call me up

だから私の名前を呼ばないで

 

I’m done with you love

あなたとの愛はもう終わったの

 

 

You ran a red light

あなたは赤信号を無視して

 

And you left me behind

私を置き去りにしていったの

 

Now you tell me how I could

どうすればいいのか教えてよ

 

Pretend everything’s alright

大丈夫なフリをするの

 

 

I don’t wanna care anything that you said

あなたが言ったことなんて気にしたくないの

 

(No not this time)

 

Your love is running out

あなたからの愛は尽きかけて

 

And I’m done with your games

あなたのゲームに付き合うのはうんざりだわ

 

 

Time’s up I’ve already done enough

時間切れ、もう十分だよ

 

I give you all my heart you just tear it apart

あなたにすべてを捧げたのに そうやって引き裂くのね

 

And I knew you’d already given up

もう諦めていると思っていたのに

 

So I’m not gonna be my enemy

私は自分自身の敵になるつもりはないわ

 

Go and tell me that I’m not the one

私自身にあなたはそんな人じゃないって教えてあげるの

 

Tell me that you’re just here to have some fun yeah

あなたは自分が楽しければそれでいいって言ったの

 

Time’s up you know I’ve done enough

時間切れだよ 私はもう十分にやったよね

 

So don’t call me up

だから私の名前を呼ばないで

 

I’m done with you love

あなたとの愛はもう終わったの

 

 

There’s nothing else I want to get from you when I’m with you

結局あなたといて何もいいことなんかなかった

 

Just want to give you all my heart my love my care for you

心や愛、気持ちを伝えたかっただけなのに

 

Boy I think I really underestimate the chillin game the way

冷やかしのゲームに過ぎなかったみたい

 

You good at playin with me

あなたは私で遊ぶのが得意

 

Just wait

ねえ待って

 

Why always girls meet boys and get destroyed

なぜ女の子は男の子と出会うと壊れてしまうの?

 

I’ll break the rules I’ll be the one who make the heartless choice

私はルールを破る 非情な選択をする人になるわ

 

This is your price and you ain’t never find a girl like me

私のような女の子を見つけることはできないわ

 

Cause can’t nobody stand playin hide and seek except me

私以外は誰もかくれんぼに耐えられないから

 

 

Time’s up I’ve already done enough

時間切れ、もう十分だよ

 

I give you all my heart you just tear it apart

あなたにすべてを捧げたのに そうやって引き裂くのね

 

And I knew you’d already given up

もう諦めていると思っていたのに

 

So I’m not gonna be my enemy

私は自分自身の敵になるつもりはないわ

 

Go and tell me that I’m not the one

私自身にあなたはそんな人じゃないって教えてあげるの

 

Tell me that you’re just here to have some fun yeah

あなたは自分が楽しければそれでいいって言ったの

 

Time’s up you know I’ve done enough

時間切れだよ 私はもう十分にやったよね

 

So don’t call me up

だから私の名前を呼ばないで

 

I’m done with you love

あなたとの愛はもう終わったの

 

 

Hey it’s been a long time

長い時間が経ったわ

 

Thinking about us yeah

私たちのことを考えていると

 

It’s been a long time - long time

長い時間が経ったわ

 

You know what I’m done

もう私とは終わったのよ

 

And now I’m getting out of here

もう私はここから出て行くの

 

You win the game

あなたはゲームに勝ち

 

I win the fame

私は名声を得るわ


 

 

あわせてよみたい

katakanakpop.hatenablog.jp