かなるびCloud(旧:カタカナで歌えるK-POP!)

かなるびCloud

Kpopの紹介、和訳、カナルビを中心に投稿しています。

SEVENTEEN -『SOS (Prod. by Marshmello)』【和訳/パート分け】

  SEVENTEEN 11th Mini Album 'SEVENTEENTH HEAVEN'より「SOS (Prod. by Marshmello)」の和訳、パート分けを紹介します。

2023.10.23
SOS (Prod. by Marshmello)
SEVENTEEN セブンティーン セブチ

www.youtube.com

 

エスクプス ジョンハン ジョシュア ジュン ホシ ウォヌ ウジ

DK ミンギュ ディエイト スングァン バーノン ディノ


 

バーノン

Day to day to day it’s like

毎日毎日 まるで

 

we’re an infinite roulette

僕らは無限ルーレット

 

Spin it spin it spin it now who’s the next target

回せ回せ 次のターゲットは誰?

 

ジョシュア

White sticker looks so sweet

白いステッカーかわいいね

 

Don’t stick it on so dangerous

危険な場所に貼り付けないで

 

ウジ

The second you regret, it’s already too late

後悔した瞬間にはもう手遅れなんだ

 

 

ミンギュ

I’ll tell you again for us

僕たちのためにもう一度言うよ

 

ウォヌ

This isn’t what you want

これは君が望むものじゃない

 

ミンギュ

Ain’t the true happiness

本当の幸せはそうじゃないんだ

 

ウォヌ

Don’t know what we have all become

僕たちみんな どうなるかわからない

 

ミンギュ

We need to find a way out

出口を見つけなきゃ

 

ウォヌ

Tell me where are we going right now?

教えて 僕たちは今どこへ向かっているの?

 

 

DK

Where is the love

愛はどこにあるの?

 

We can find the love

僕たちなら愛を見つけられるよ

 

 

エスクプス

SOSOSO Right now

今すぐ来て

 

Everyday we’re fightin’

毎日 僕らは戦っているんだ

 

A silent war we never wanted

望んでなんかいない静かな戦争

 

Come on right now

今すぐ来て

 

ディエイト

People keep on dyin’

人々は死に続けている

 

When the world is killing you yeah

世界が君の息の根を止めようとする

 

 

ジョシュア

Just shoot the

発して

 

ディノ

SOS SOS

 

ジョシュア

Just shoot the

発して

 

ディノ

SOS SOS

 

Please tell me

教えて

 

SOS SOS

 

ミンギュ

Don’t worry

心配しないで

 

ホシ

I’ll be waiting here

僕はここで待っているよ

 

All the time cuz I’m your friend

いつだって君の友達だから

 

 

ウジ

Hiding and hiding each other

お互いに隠してる

 

Smile and cover and cover

笑顔で覆って隠している

 

Sell it and buy it like water

水のように売ったり買ったり

 

When did we normalize danger

いつから危険が当たり前のようになったんだろう

 

スングァン

Walk out the dark forest

暗い森を抜け出して

 

I gotta go back to you every time

いつも君のところに戻らなきゃいけない

 

If you feel the courage yeah go ahead and dial

もし勇気があるならダイヤルしてみて

 

 

ジュン

It’s so bad bad bad

最悪だよ

 

ジョシュア

Tell me what’s killing you

君を殺そうとしているものは何?

 

ジュン

It ain’t cool cool cool

まったくクールじゃないよ

 

ジョシュア

Can’t recognize us anymore

もう僕たちを認識できない

 

ジュン

To the ocean we don’t back down

海へ向かおう 僕らは振り返らない

 

ジョンハン

Only we can find a way out

僕たちだけが出口を見つけることができるんだ

 

 

スングァン

Where is the love

愛はどこにあるの?

 

We can find the love

僕たちなら愛を見つけられるよ

 

 

バーノン

SOSOSO Right now

だから今すぐ来て

 

Everyday we’re fightin’

毎日 僕らは戦っているんだ

 

A silent war we never wanted

望んでなんかいない静かな戦争

 

Come on right now

今すぐ来て

 

ウォヌ

People keep on dyin’

人々は死に続けている

 

When the world is killing you yeah

世界が君の息の根を止めようとする

 

 

ディノ

Just shoot the

発して

 

ホシ

SOS SOS

 

ディノ

Just shoot the

発して

 

ホシ

SOS SOS

 

Please tell me

教えて

 

SOS SOS

 

ウォヌ

Don’t worry

心配しないで

 

ディノ

I’ll be waiting here

僕はここで待っているよ

 

All the time cuz I’m your friend

いつだって君の友達だから

 

 

エスクプス

We gotta run away

逃げなきゃ

 

From the dangerous thoughts

危険な思考が

 

That come our way

僕たちの目の前に現れる前に

 

This song is so easy

この曲はとても簡単だよ

 

You and I both know what I wanna say

お互いに言いたいことはわかってる

 

ミンギュ

We’re gonna be okay

きっと大丈夫だよ

 

Our tomorrow is a brighter day

僕たちの明日はもっと明るいから

 

We’re gonna be okay

きっと大丈夫だよ

 

Our tomorrow is a brighter day

僕たちの明日はもっと明るいから

 

 

ジョシュア

We gotta run away

逃げなきゃ

 

From the dangerous thoughts

危険な思考が

 

That come our way

僕たちの目の前に現れる前に

 

Come lean your back on me

僕に背中を預けて

 

Us together we can stand up straight

一緒に立ち上がることができるから

 

ウジ

We’re gonna be okay

きっと大丈夫だよ

 

Our tomorrow is a brighter day

僕たちの明日はもっと明るいから

 

スングァン

I’ll be there by your side

僕は君のそばにいるよ

 

 

DK

SOSOSO Right now

だから今すぐ来て

 

Everyday we’re fightin’

毎日 僕らは戦っているんだ

 

A silent war we never wanted

望んでなんかいない静かな戦争

 

Come on right now

今すぐ来て

 

ジュン

People keep on dyin’

人々は死に続けている

 

When the world is killing you yeah

世界が君の息の根を止めようとする

 

 

ジョンハン

Just shoot the

発して

 

ディエイト

SOS SOS

 

ジョンハン

Just shoot the

発して

 

ディエイト

SOS SOS

 

Please tell me

教えて

 

SOS SOS

 

エスクプス

Don’t worry

心配しないで

 

ジョンハン

I’ll be waiting here

僕はここで待っているよ

 

All the time cuz I’m your friend

いつだって君の友達だから