かなるびCloud(旧:カタカナで歌えるK-POP!)

かなるびCloud

Kpopの紹介、和訳、カナルビを中心に投稿しています。

XG -『PUPPET SHOW』【歌詞/パート分け】

 XG 1st mini album「NEW DNA」より「PUPPET SHOW」の和訳・パート分けを紹介します。

 相変わらずオシャレでセンス爆発してて大好き💗💗💗

2023.09.27
'PUPPET SHOW'
1st mini album「NEW DNA」
XG

www.youtube.com

 

チサ ヒナタ ジュリン ハーヴィー ジュリア マヤ ココナ


 

 

マヤ

It’s time I get what I deserve

私の番がきたわ

 

Act like he don’t know what I’m worth

私の価値を知らないふりをして

 

ヒナタ

We spend a lot of time talkin’

私たちはたくさん話してきたけど

 

But it feels like I’m never heard

全然聞いてくれなかったよね

 

 

ハーヴィー

Listen to what comes out my mouth

私の口から出る言葉に耳を傾けて

 

Before you try to take me out

私を連れ出そうとする前に

 

ジュリン

You oughta know what I’m about

私のことを知っておくべきよ

 

Treat me like a lady this ain’t up for debating

私を女性として扱って 議論の余地はないわ

 

Boy stop playin’ ‘fore it goes a different a route

ふざけるのをやめて 状況が変わる前に

 

 

ジュリア

Imagine a world

世界を想像してみて

 

Where we could play different roles

そこでは違った役割を演じることができる

 

Where girls be takin’ control

私たちが彼らを操って

 

ヒナタ

Wrapped round our fingers

糸を指に巻き付ける

 

They couldn’t tell us no no no

彼らは私たちに 'いいえ' とは言えない

 

 

チサ

Welcome to the puppet show

パペットショーへようこそ

 

Where we play’em like their plastic dolls

彼らをおもちゃの人形のように操るの

 

They’ll do anything anything anything

何だってしてくれるわ

 

When you got’em hanging by a string by a string

糸をつかんでいる限り

 

 

マヤ

Gonna play’em like their toys

おもちゃのように扱って

 

We’ll make’em do what we enjoy

私たちを楽しませてくれる

 

They’ll do anything

何だってしてくれるわ

 

When you got’em by a string

糸をつかんでいる限り

 

 

ココナ

Don’t like the look of this picture

この状況が気に入らないわ

 

Boy you think that I’m in love witcha?

私が君に恋をしているとでも思っているの?

 

Haha cry me a river

涙を流しても無駄だよ

 

Thought you were slick to lead

思い通りにやれると思ったみたいだけど

 

But you’re an extra

あんたなんて余計な存在

 

マヤ

Imma do it my way

私は自分のやり方でやるわ

 

Ain’t apologetic

謝るつもりもない

 

I might cut you off like

君を切り捨てることもあるかもしれないわ

 

‘bye felicia’ with it

「じゃあね フェリーシア」って

※どうでもいい人物に対する挨拶

 

I’m the controller play’em like atari

ATARIのように彼らを操って

レトロゲーム

 

It ain’t game over till I say so, got it?

ゲームオーバーは私が言うから わかった?

 

 

ココナ

Automatic when I want for it to please me

私がやりたいって望んだら勝手に

 

Might just make you do the things I want you to

君にやらせることができるかもしれない

 

ヒナタ

Playing puppet master everything’s so easy

人形の操り手にとってすべてが簡単よ

 

I’ll make all of my own dreams come true

私は自分の夢をすべてかなえるつもりだから

 

 

チサ

Imagine a world

世界を想像してみて

 

Where we could play different roles

そこでは違った役割を演じることができる

 

Where we be takin’ control

私たちが彼らを操って

 

ヒナタ

Wrapped round our fingers

糸を指に巻き付ける

 

They couldn’t tell us no no no

彼らは私たちに 'いいえ' と言えない

 

 

ジュリン

Welcome to the puppet show

パペットショーへようこそ

 

Where we play’em like their plastic dolls

彼らをおもちゃの人形のように操るの

 

They’ll do anything anything anything

何だってしてくれるわ

 

When you got’em hanging by a string by a string

糸をつかんでいる限り

 

 

ジュリア

Gonna play’em like their toys

おもちゃのように扱って

 

We’ll make’em do what we enjoy

私たちを楽しませてくれる

 

They’ll do anything

何だってしてくれるわ

 

When you got’em by a string

糸をつかんでいる限り

 

 

チサ

Follow my lead

私の指示に従って

 

Just leave the whole thing up to me

全て私にまかせて

 

My expertise

私の領域だから

 

Yeah yeah

 

 

ジュリア

Welcome to the puppet show

パペットショーへようこそ

 

Where we play’em like their plastic dolls

彼らをおもちゃの人形のように操るの

 

They’ll do anything anything

何だってしてくれるわ

 

When you got’em hanging by a string by a string

糸をつかんでいる限り

 

 

マヤ

Welcome to the puppet show

パペットショーへようこそ

 

Where we play’em like their plastic dolls

彼らをおもちゃの人形のように操るの

 

They’ll do anything anything anything

何だってしてくれるわ

 

When you got’em hanging by a string by a string

糸をつかんでいる限り

 

 

ジュリン

Gonna play’em like their toys

おもちゃのように扱って

 

We’ll make’em do what we enjoy

私たちを楽しませてくれる

 

They’ll do anything

何だってしてくれるわ

 

When you got’em by a string

糸をつかんでいる限り