かなるびCloud(旧:カタカナで歌えるK-POP!)

かなるびCloud

Kpopの紹介、和訳、カナルビを中心に投稿しています。

Stray Kids フィリックス - Deep end【和訳歌詞】

 Stray Kidsのアルバム『SKZ-REPLAY』より、フィリックスのソロ曲『Deep end』の和訳歌詞を紹介します。

 動画やブログで和訳を使用する際は引用元としてページリンクを記載してください。よろしくお願いします。

https://image.genie.co.kr/Y/IMAGE/IMG_ALBUM/083/330/478/83330478_1671590313211_1_600x600.JPG/dims/resize/Q_80,0

2022.12.22
SKZ-REPLAY
Deep end

 

 

 

 

 


 

 

 

 

How’ve you been?

最近どう?

 

I guess you’re fine

君は元気そうだね

 

It’s been pretty long

かなり久しぶりだね

 

Since we’ve last seen

最後に会ってから

 

 

Honestly

本音をいうと

 

Throughout my life

僕の人生を通して

 

Deep inside

心の奥底で

 

I never felt alive

生きていると感じたことがないんだ

 

 

The way you used to touch my soul

君が僕の魂に触れる方法は

 

Was always so sweet and lovely

いつも甘くて可愛かった

 

No matter how far apart we were

どんなに離れていても

 

You’d always pick up the phone

君はいつも電話を取ってくれたね

 

 

But now I’m truly all alone in this world

でも今 この世界で本当に一人ぼっち

 

I miss the way you felt so close to my bones

君が僕の骨の近くに感じた頃が恋しい

 

 

I’m sinking in the deep end

どん底に沈んでいく

 

I’ll just try

やってみるよ

 

To cry myself to sleep

泣きながら眠るよ

 

Please stop this pain

お願い この痛みを止めて

 

 

If you hadn’t changed

君が変わらなかったら

 

Then I’d still be by your side

まだ僕は君の側にいられたかな

 

If I gave you one more chance

もう一度チャンスをあげるなら

 

Can we go back again?

また戻れる?

 

 

You made me feel

君は僕に思わせてくれた

 

As if we were complete

あたかも僕らが完璧であるかのように

 

But now you’re filled with nothing but conceit

でも今はうぬぼれでいっぱいだ

 

 

The times we had together

一緒に過ごした時間は

 

were bittersweet (bittersweet)

ほろ苦かった

 

I miss the days we used to laugh and heal

笑って癒された日々が恋しいよ

 

(Laugh and heal)

 

 

The way you used to touch my soul

君が僕の魂に触れていたとき

 

Had always kept me whole

いつも僕を包んでくれた

 

You’d always read my text

君はいつも僕のメッセージを読んでくれたね

 

And ghost me like you wanted me gone

そして君はそう望んだように僕を消したんだ

 

 

Now I’m truly all alone in this world

今 僕はこの世界で本当に一人なんだ

 

I miss the way you felt so close to my bones

君が僕の骨の近くに感じた頃が恋しいよ

 

 

I’m sinking in the deep end

どん底に沈んでいく

 

I’ll just try

やってみるよ

 

To cry myself to sleep

泣きながら眠るよ

 

Please stop this pain

お願い この痛みを止めて

 

 

If you hadn’t changed

君が変わらなかったら

 

Then I’d still be by your side

まだ僕は君の側にいられたかな

 

If I gave you one last chance

最後のチャンスをあげるなら

 

Can we go back again?

また戻れるかな?

 

 

Honestly

本音をいうと

 

Without you in my life

僕の人生に君がいなくても

 

Deep inside

心の奥底で

 

I’ve never felt alive

生きていると感じたことがないんだ