かなるびCloud(旧:カタカナで歌えるK-POP!)

かなるびCloud

Kpopの紹介、和訳、カナルビを中心に投稿しています。

ジョングク(BTS) -『Standing Next to You』【和訳歌詞】

 BTSジョングク初のソロアルバム「GOLDEN」よりタイトル曲『Standing Next to You』の和訳歌詞を紹介します。今がまさに「黄金色の瞬間」🥰全曲よすぎて車の中にずっと引きこもって聞いてたw

2023.11.03
"Standing Next to You" 
GOLDEN
ジョングク BTS

www.youtube.com

 


 

Standing next to you

君の隣に立って

 

 

Play me slow

ゆっくりと僕を演奏してみて

 

Push up on this funk and give me miracles

このファンクにのせて僕に奇跡を与えてくれ

 

(Let ya body know)

君の体にわかるように

 

Make it known

わかるように

 

How we left and right is something

僕たちがどう動くかは

 

we control

僕たちが決めるんだ

 

(You already know)

(もうわかっているだろう)

 

 

You know that all night long we rock to this

僕たちは一晩中音楽に合わせて楽しむんだ

 

Screaming I testify this lovin’

叫びながら この愛を証明するんだ

 

All night long we flock to this

一晩中 僕たちは群がりながら

 

Screaming I testify that

叫びながら 証言するよ

 

We’ll survive the test of time

僕らは長い試練を乗り越えられるよ

 

They can’t deny our love

誰も僕たちの愛を否定できない

 

They can’t divide us we’ll survive

僕たちを離れ離れにすることはできない 耐えられるよ

 

The test of time

長い時間を乗り越えて

 

I promise I’ll be right here

ここにいると約束するよ

 

 

Standing next to you

君の隣に立って

 

Standing in the fire next to you

炎の中でも君の隣にいるよ

 

You know it’s deeper than the rain

知っているよね 雨よりも深くて

 

It’s deeper than the pain

痛みよりも深い

 

When it’s deep like DNA

DNAのように深いから

 

Something they can’t take away, ay

誰にも奪えないんだ

 

Take-take-take-take-take-take off

さあ飛び立とう

 

 

Standing next to you

君の隣にいるよ

 

Standing next to you

君の隣にいるよ

 

Standing next to you

君の隣にいるよ

 

 

Afterglow

残光は

 

Leave ya body golden like

君の体を太陽と月のようにゴールドにしていく

 

the sun and the moon

太陽と月のように

 

(You already know)

(もうわかっているだろう)

 

 

You know that all night long we rock to this

僕たちは一晩中音楽に合わせて楽しむんだ

 

Screaming I testify this lovin’

叫びながら この愛を証明するんだ

 

All night long we flock to this

一晩中 僕たちは群がりながら

 

Screaming I testify that

叫びながら 証言するよ

 

We’ll survive the test of time

僕らは長い試練を乗り越えられるよ

 

They can’t deny our love

誰も僕たちの愛を否定できない

 

They can’t divide us we’ll survive

僕たちを離れ離れにすることはできない 耐えられるよ

 

the test of time

長い時間を乗り越えて

 

I swear that I’ll be right here

ここにいると誓うよ

 

 

Standing next to you

君の隣に立って

 

Standing in the fire next to you

炎の中でも君の隣にいるよ

 

You know it’s deeper than the rain

知っているよね 雨よりも深くて

 

It’s deeper than the pain

痛みよりも深い

 

When it’s deep like DNA

DNAのように深いから

 

Something they can’t take away, ay

誰にも奪えないんだ

 

Take-take-take-take-take-take off

さあ飛び立とう

 

 

Standing next to you

君の隣にいるよ

 

 

(Bass and Drums)

 

 

Standing next to you

君の隣にいるよ