かなるびCloud(旧:カタカナで歌えるK-POP!)

かなるびCloud

Kpopの紹介、和訳、カナルビを中心に投稿しています。

AleXa(アレクサ) -『Wonderland』【かなるび/和訳/歌詞】

 AleXa(アレクサ)の楽曲『Wonderland』のかなるび、日本語訳を紹介します。アレックス、American Song Contest優勝おめでとう♡

2022.03.21
Wonderland(From ‘American Song Contest’)

youtu.be

 

 


 

 

 

Alexa

 

Hoo-ooh-ooh-ooh-ooh

 

Yeah-yeah, yeah-yeah

 

 

Pullin’ the strings on my heart (ah-ah)

私の心の糸を引っぱって

 

How did you make it this far? (Ah-ah)

どうやってここまで来たの?

 

Duckin’ and dodgin’ security measures

素早く移動してセキュリティ対策

 

I put up to make catching feelings hard

気持ちを受け止めるのが難しいわ

 

 

I just wanna know

知りたいの

 

How you could warm my heart that’s so cold

冷え切った私の心をどうやって温める?

 

Losin’ my control

私はコントロールを失って

 

You got me close to letting you closer

私を君に近づかせるの

 

 

But I know how these things work out

うまくいく方法を知っているわ

 

Fun to believe, but they always leave

信じるのは楽しいけど いつも去っていくの

 

 

Heart fillin’ up, I think I’m in trouble

胸がいっぱいになって 困っているの

 

Bet that you’ll let me down by double

君は私をすごくがっかりさせるわ

 

Off with your head, stop thinking I love ya

考えないで 私は君を愛してる

 

Wonder if we had a chance

私たちにチャンスがあるのなら

 

maybe back in wonderland

不思議の国に帰ろう

 

 

You threw my head and heart off balance

君は私の頭と心のバランスを崩すの

 

You gave me thoughts of a prince and palace

王子様と宮殿を想像させる

 

なん きるる いろぼりん

난 길을 잃어버린 Alice

私は道に迷ってしまったアリス

 

Wonder if we had a chance

私たちにチャンスがあるのなら

 

maybe back in wonderland

不思議の国に帰ろう

 

 

Boy, you got me goin’ down the rabbit hole

君は私をウサギ穴に落として

 

Got me foamin’ at the mouth like a rabid dog

狂犬のように口から泡を吹く

 

I’ma have to put myself on a leash though

私は鎖に繋がれて

 

Livin’ rent-free in my head

頭の中の部屋は家賃が無料

 

here’s your lease though

これはあなたのリースだけど

 

 

Again and again

何度も何度も

 

you keep my thoughts comin’ back

君は私の思考を戻してくれる

 

And you ain’t even a dealer

君は売人ですらないわ

 

but I still beez in your trap

だけどまだ私は君の罠の中

 

I need a doctor, a doctor

医者が必要みたいね

 

my heart is under attack

私の心臓は攻撃を受けるの

 

But it’s too good to be true

でも本当なら嬉しいわ

 

but then it’s usually that

たいていのことはそうなるの

 

 

But I know how these things work out

うまくいく方法を知っているわ

 

Fun to believe, but they always leave

信じるのは楽しいけど いつも去っていくの

 

 

Heart fillin’ up, I think I’m in trouble

胸がいっぱいになって 困っているの

 

Bet that you’ll let me down by double

君は私をすごくがっかりさせるわ

 

Off with your head, stop thinking I love ya

考えないで 私は君を愛してる

 

Wonder if we had a chance

私たちにチャンスがあるのなら

 

maybe back in wonderland

不思議の国に帰ろう

 

 

You threw my head and heart off balance

君は私の頭と心のバランスを崩すの

 

You gave me thoughts of a prince and palace

王子様と宮殿を想像させる

 

なん きるる いろぼりん

난 길을 잃어버린 Alice

私は道に迷ってしまったアリス

 

Wonder if we had a chance

私たちにチャンスがあるのなら

 

maybe back in wonderland

不思議の国に帰ろう

 

 

Hey!

 

Na-na-na-na-na-na-na (oh, yeah)

 

Na-na-na-na-na-na-na (ooh-ooh)

 

Na-na-na-na-na-na-na

 

Yeah-yeah, yeah-yeah

 

 

I’m caught in a sweet illusion

甘いイリュージョンに閉じ込められて

 

なん っけじ あぬん こっちょろむ

난 깨지 않은 것처럼

まだ目覚めていないように

 

I admit it’s drivin’ me mad

正直 頭がおかしくなるのよ

 

I should quit, but I want it so bad

もう終わらせきゃいけないのに できないの

 

Yeah

 

 

Heart fillin’ up, I think I’m in trouble

胸がいっぱいになって 困っているの

 

Bet that you’ll let me down by double

君は私をすごくがっかりさせるわ

 

Off with your head, stop thinking I love ya

考えないで 私は君を愛してる

 

Wonder if we had a chance

私たちにチャンスがあるのなら

 

maybe back in wonderland

不思議の国に帰ろう

 

 

You threw my head and heart off balance

君は私の頭と心のバランスを崩すの

 

You gave me thoughts of a prince and palace

王子様と宮殿を想像させる

 

なん きるる いろぼりん

난 길을 잃어버린 Alice

私は道に迷ってしまったアリス

 

Wonder if we had a chance

私たちにチャンスがあるのなら

 

maybe back in wonderland

不思議の国に帰ろう

 

 

Ooh-ooh

 

Hey, yeah

 

Yeah-yeah

 

Hey, yeah

 

Wonder if we had a chance

私たちにチャンスがあるのなら

 

Maybe back in wonderland

不思議の国に帰ろう

 


 

スマートフォンの場合、下方より記事の検索、人気記事、月別アーカイブをご覧いただくことができます。