かなるびCloud(旧:カタカナで歌えるK-POP!)

かなるびCloud

Kpopの紹介、和訳、カナルビを中心に投稿しています。

ジョングク(BTS) -『Yes or No』【和訳歌詞】

 BTSジョングク初のソロアルバム「GOLDEN」より『Yes or No』の和訳歌詞を紹介します。

2023.11.03
"Yes or No" 
GOLDEN
ジョングク BTS

www.youtube.com

 


 

This ain’t another love song baby

これはもうひとつのラブソングじゃないよ

 

It's my way of putting feelers out

これが僕の気持ちを確かめる方法なんだ

 

All the traffic in my head’s going crazy

頭の中のすべての思考が狂っているけど

 

I’m gonna trust my heart right now

今は自分の心を信じるつもりだよ

 

 

And if it’s better to bet on us then

もし僕たちに賭けてみるのなら

 

I’ll double down

倍の賭けをするつもりだよ

 

And if we end up in bed and

もし僕らがベッドに入るなら

 

I put the covers out

布団をどけてしまおう

 

And if I’m wrong I’ll just bury

もし僕が間違っていたら 僕は頭を下げるだけだ

 

my head deep underground

地下深くまで下げるんだ

 

I gotta know

僕はただ知りたいんだ

 

 

Are you feeling the rush?

君は興奮を感じているの?

 

If so, then I think I know what’s going on

もしそうなら 何が起こっているのかわかると思うんだ

 

And are we falling in love?

僕たちは恋に落ちているの?

 

Say yes or no, yes or no, yes or no

エスかノー どちらか答えて

 

 

Are you thinking ‘bout us?

僕たちについて考えているの?

 

If so, then I think I know what's going on

もしそうなら 何が起こっているのかわかると思うんだ

 

And are we falling in love?

僕たちは恋に落ちているの?

 

Say yes or no, yes or no, yes or no

エスかノー どちらか答えて

 

 

Everybody in this club so faded

このクラブのみんなは酔っ払ってるね

 

I’m trippin over getting lost on you

僕はますます君に夢中になってしまうんだ

 

If we forever started out as strangers

もし僕らがずっと初対面の関係でいられたなら

 

I think my ever after just came true

僕の幸せが永遠に実現するのに

 

If you could see what I see then let’s see

僕が見ているものが君にも見えるなら見てみようか

 

what it’s about

それが何なのか

 

We will go higher and higher

僕らはもっと高く行くよ

 

but we’re not looking down

下を向いているわけじゃない

 

If it’s a dream there’s no telling

もし夢なら何とも言えないけど

 

when I’ll be coming ‘round

いつ現実になるのか

 

And I gotta know

僕はただ知りたいんだ

 

 

Are you feeling the rush?

君は興奮を感じているの?

 

If so, then I think I know what's going on

もしそうなら 何が起こっているのかわかると思うんだ

 

And are we falling in love?

僕たちは恋に落ちているの?

 

Say yes or no, yes or no, yes or no

エスかノー どちらか答えて

 

 

Are you thinking ‘bout us?

僕たちについて考えているの?

 

If so, then I think I know what's going on

もしそうなら 何が起こっているのかわかると思うんだ

 

And are we falling in love?

僕たちは恋に落ちているの?

 

Say yes or no, yes or no, yes or no

エスかノー どちらか答えて

 

 

Something about you

君のことを考えているよ

 

Do you feel the way I do?

君も僕と同じように感じているの?

 

There’s magic in the room

この部屋には魔法がかかっているんだ

 

Tell me do you feel it too?

教えて 君も感じているの?

 

Something about you

君のことを考えているよ

 

Do you feel the way I do?

君も僕と同じように感じますか?

 

There’s magic in the room

この部屋には魔法がかかっているんだ

 

Tell me what we gonna do?

僕らはどうしたらいいか教えてよ

 

 

Are you feeling the rush?

君は興奮を感じているの?

 

If so, then I think I know what's going on

もしそうなら 何が起こっているのかわかると思うんだ

 

And are we falling in love?

僕たちは恋に落ちているの?

 

Say yes or no, yes or no, yes or no

エスかノー どちらか答えて

 

 

Are you thinking 'bout us?

僕たちのことを考えているの?

 

If so, then I think I know what's going on

もしそうなら 何が起こっているのかわかると思うんだ

 

And are we falling in love?

僕たちは恋に落ちているの?

 

Say yes or no, yes or no, yes or no

エスかノー どちらか答えて