かなるびCloud(旧:カタカナで歌えるK-POP!)

かなるびCloud

Kpopの紹介、和訳、カナルビを中心に投稿しています。

TEN(NCT) -『Birthday』【かなるび/歌詞/和訳】

 SM「STATION:NCT LAB」の5曲目となるテンのソロ曲『Birthday』の和訳、かなるびを紹介します。
 動画やブログで和訳を使用する際は引用元としてページリンクを記載してください。よろしくお願いします。

https://image.genie.co.kr/Y/IMAGE/IMG_ALBUM/083/107/003/83107003_1666600977862_1_600x600.JPG/dims/resize/Q_80,0

2022.10.26
Birthday - SM STATION: NCT LAB

www.youtube.com

 

 

 

 

 

 


Baby dance, dance, dance,

踊ろう

 

wrap me up with your devotion

君の愛情で僕を包んで

 

It’s a bad romance,

悪い恋愛だね

 

got my body rocking in slow motion

スローモーションで体を揺らす

 

But I can’t cope

でも僕にはどうしようもないんだ

 

walking on a tight rope,

タイトなロープの上を歩いて

 

hanging on the tension

緊張の中 ぶら下がっている

 

Let me down, down, down with you

一緒に降りよう

 

Let me give you my attention

僕のことを見ていて

 

 

Got no self-control

自制心を失った

 

Cos I want it all

全部欲しいから

 

So Im’ma make you feel

だから僕が君にしてあげる

 

Like tonight’s your birthday

今夜が誕生日のように

 

 

Every second, every minute

毎秒、毎分

 

make me wanna celebrate it

お祝いしたくなるんだ

 

Everything about you perfect,

君のすべてが完璧で

 

just the way your mamma made it

君のママに感謝したいほど

 

You’re the best,

君は最高だよ

 

you’re my first first place

君は僕の最初の場所

 

Sugar sweet in a million ways

100万種類の甘い砂糖

 

Baby we don’t need no reason,

僕らに理由なんていらないよ

 

baby we don’t need to wait

もう待つ必要はない

 

Let’s make tonight your birthday

今夜は君の誕生日にしよう

 

 

I put my hands, hands, hands

僕は手を重ねて

 

When I know you wanna hold them

抱きしめたくなったら

 

I wanna be in so deep baby,

深く潜り込みたいよ

 

floating like

浮かんでるみたいだ

 

we’re deep inside an ocean

海の奥深くへ

 

No I don’t care

気にしないで

 

as long as I got you there

君をそこに連れて行けるなら

 

Baby let’s keep falling

落ち続けよう

 

I’m talking with my hands

この手で話そう

 

Oh baby here is my confession

ここに僕の告白があるから

 

Let’s make tonight your birthday

今夜は君の誕生日にしよう

 

 

Every second, every minute

毎秒、毎分

 

make me wanna celebrate it

お祝いしたくなるんだ

 

Everything about you perfect,

君のすべてが完璧で

 

just the way your mamma made it

君のママに感謝したいほど

 

You’re the best,

君は最高だよ

 

you’re my first first place

君は僕の最初の場所

 

Sugar sweet in a million ways

100万種類の甘い砂糖

 

Baby we don’t need no reason,

僕らに理由なんていらないよ

 

baby we don’t need to wait

もう待つ必要はない

 

Let’s make tonight your birthday

今夜は君の誕生日にしよう

 

 

I’ve been blinded by you

僕は君に目がくらんでいく

 

baby you got full attention yeah

君から全然目が離せないよ

 

So let us take it slow,

だからゆっくり行こうよ

 

I never say this but girl

こんなこと 今まで言ったことないけど

 

you deserve it best

君だから言えるんだ

 

So let it go,

だから手放して

 

do all you want for tonight

今夜やりたいことを全部やろう

 

 

Like tonight’s your birthday

今夜は君の誕生日のように

 

 

Every second, every minute

毎秒、毎分

 

make me wanna celebrate it

お祝いしたくなるんだ

 

Everything about you perfect,

君のすべてが完璧で

 

just the way your mamma made it

君のママに感謝したいほど

 

You’re the best,

君は最高だよ

 

you’re my first first place

君は僕の最初の場所

 

Sugar sweet in a million ways

100万種類の甘い砂糖

 

Baby we don’t need no reason,

僕らに理由なんていらないよ

 

baby we don’t need to wait

もう待つ必要はない

 

Let’s make tonight your birthday

今夜は君の誕生日にしよう

 

Baby we don’t need no reason,

僕らに理由なんていらないよ

 

baby we don’t need to wait

もう待つ必要はない

 

Let’s make tonight your birthday

今夜は君の誕生日にしよう