かなるびCloud(旧:カタカナで歌えるK-POP!)

かなるびCloud

Kpopの紹介、和訳、カナルビを中心に投稿しています。

NCT DREAM -『Rains in Heaven』【日本語和訳/パート分け】

 NCT DREAM 英語シングル「Rains in Heaven」の日本語和訳、パート分けを紹介します。

2024.08.23
Rains in Heaven
NCT DREAM

www.youtube.com

マーク ロンジュン ジェノ ヘチャン ジェミン チョンロ チソン


 

マーク

In the morning when you wake up

朝 目が覚めた時

 

Thinking 'bout how you wanna run away from here

ここから逃げたくなるよね

 

Wanna cry and disappear

泣いて消えたい気持ち

 

ジェノ

There's something that you need to hear

でも聞かせたいことがあるんだ

 

Every night you become my sky

毎晩 君が僕の空になるから

 

Cause one glance, it ain't ever enough

一瞬の視線じゃ 全然足りない

 

ロンジュン

You don't believe it

信じられないかもしれないけど

 

There's something that you need to see

君に見せたいものがあるんだ

 

 

ヘチャン

Oh, yeah, it's your reflection

それは君の反射だよ

 

Clouds up in heaven

天国に浮かぶ雲たちが

 

They have a message for you and me

君と僕にメッセージを届けてる

 

チソン

I know that you feel alone

孤独を感じてるのはわかるよ

 

I know that you lost all hope

希望を失ったのもわかってる

 

チョンロ

But I'm always, I am always

でも僕はいつも ずっと

 

Always by your side

君のそばにいるから

 

 

ALL

We are all the same but hurt different

みんな同じだけど 痛みの感じ方は違うんだ

 

I heard when you cry, it rains in heaven

君が泣くと天国で雨が降るって聞いたよ

 

I won't let you fall down

君を落ち込ませないよ

 

Unless you're in my arms

僕の腕の中では

 

Only in my arms

僕の腕の中だけでは

 

Keep your heart with me, let me read it

心を僕に預けて 読ませて

 

All your tears remind me you're beautiful

君の涙が君の美しさを教えてくれる

 

It won't change, how I think

僕の考えは変わらないよ

 

I love the way you are

そのままの君が好きだから

 

The way you are

そのままでいいんだ

 

 

ジェミン

Yeah, I said now, take it step by step

今言ったけど 一歩ずつ進んでいこう

 

Say onto the next, oh

次に進もう

 

ジェノ

And dream with no regrets

後悔のない夢を見よう

 

Hold on, never let go, uh

しっかり掴んで 絶対に離さないで

 

チソン

I wanna hold you

君を抱きしめたいんだ

 

Girl, I adore you

君を心から愛してる

 

ヘチャン

チソン

Just let me show you

見せてあげるよ

 

マーク

Let your heaven shine through

君の天使のような輝きを

 

Let's go

さあ行こう

 

 

チョンロ

We ain't ever looking back, looking back, no

僕らは絶対に振り返らない

 

ロンジュン

Don't let any of our past chase us down, you know

過去になんて追いつかせない

 

ヘチャン

We're more than what we're made to think

僕たちは思っている以上の存在だから

 

チソン

(we're made to think )

 

ヘチャン

Time to believe

信じる時が来たんだ

 

 

ALL

We are all the same but hurt different

みんな同じだけど 痛みの感じ方は違うんだ

 

I heard when you cry, it rains in heaven

君が泣くと天国で雨が降るって聞いたよ

 

I won't let you fall down

君を落ち込ませないよ

 

Unless you're in my arms

僕の腕の中では

 

Only in my arms

僕の腕の中だけでは

 

Keep your heart with me, let me read it

心を僕に預けて 読ませて

 

All your tears remind me you're beautiful

君の涙が君の美しさを教えてくれる

 

It won't change, how I think

僕の考えは変わらないよ

 

I love the way you are

そのままの君が好きだから

 

The way you are

そのままでいいんだ

 

 

 

マーク

Remember the reason to love (To love)

覚えていて愛する理由を

 

Tell me that you won't give up (You won't, yeah)

諦めないって言ってくれ

 

Crawl then we walk so we run (We run)

這って 歩いて 走って

 

Get off the ground, go up higher and higher now

地面を蹴って もっと高く飛ぶんだ

 

ジェミン

Uh, falling like a shooting star (A star)

流れ星みたいに落ちても

 

Catch you anywhere you are (You are)

どこにいてもキャッチするから

 

You ain't even gotta call

呼び出す必要なんてないよ

 

ヘチャン

Cause I'll be there

ずっと僕がそばにいるから

 

 

ALL

We are all the same but hurt different

みんな同じだけど 痛みの感じ方は違うんだ

 

I heard when you cry, it rains in heaven

君が泣くと天国で雨が降るって聞いたよ

 

I won't let you fall down

君を落ち込ませないよ

 

Unless you're in my arms

僕の腕の中では

 

Only in my arms

僕の腕の中だけでは

 

Keep your heart with me, let me read it

心を僕に預けて 読ませて

 

All your tears remind me you're beautiful

君の涙が君の美しさを教えてくれる

 

It won't change, how I think

僕の考えは変わらないよ

 

I love the way you are

そのままの君が好きだから

 

The way you are

そのままでいいんだ

 

 

I love the, the way you are

ありのままの君が好きなんだ

 

I love the, the way you are

ありのままの君が好きなんだ

 

I love the, the way you are

ありのままの君が好きなんだ

 

 

ヘチャン

Yes, I do, yes, I do, oh

そうさ

 

ジェノ

Let's go

さあ行こう

 

 

I love the, the way you are

ありのままの君が好きなんだ

 

I love the, the way you are

ありのままの君が好きなんだ

 

I love the, the way you are

ありのままの君が好きなんだ

 

ヘチャン

The way you are

そのままでいいんだ