かなるびCloud(旧:カタカナで歌えるK-POP!)

かなるびCloud

Kpopの紹介、和訳、カナルビを中心に投稿しています。

BABYMONSTER -『Stuck In The Middle』【和訳/歌詞/パート分け】

 BABYMONSTER Pre-Release Single [Stuck In The Middle]の和訳・パート分けを紹介します。

2024.02.01
'Stuck In The Middle'

BABYMONSTER

www.youtube.com

ルカ ファリタ アサ ラミ ローラ チキタ


ルカ

All this time we’ve been together

私たち ずっと一緒にいるけど

 

And I still don’t know how you feel

君の気持ちがまだわからないの

 

Sometimes I wish you’d just

時々でいいから 君に

 

Talk to me

話してほしいよ

 

 

チキタ

Maybe it’s make believe

もしかしたら想像かもしれないし

 

Maybe it can be true

もしかしたら本当なのかもしれない

 

I try to tell myself

自分に言い聞かせるの

 

I’m not in love with you

君のことを愛してないって

 

I thought that I knew everything

何でもわかっているつもりだったのに

 

I guess I don’t know anything, yeah

何もわかっていなかったみたい

 

ファリタ

I get emotional

感情的になるし

 

And hypothetical

深く考えてしまう

 

Wondering if there are all kinds of things

本当はあるんじゃないのかなって

 

I’m not supposed to know

私が知らなくていいようなことが

 

I try my best to let it go

忘れようと努力してみるけれど

 

Baby then you bring me back bring me back

また君は私を揺さぶってくるの

 

 

 

ローラ

You lift my feet off of the ground

君は私を浮かばせてくれて

 

Keep me spinning around and around

ぐるぐる回してくれる

 

チキタ

I don’t ever wanna come down

もう降りたくないの

 

From your arms

君の腕から

 

 

ラミ

You tell me that you need me

君は私が必要だって言ったけど

 

Then you walk away

離れていくの

 

Keep promising forever

永遠に約束するよ

 

With the words you say

君が言った言葉は

 

It’s true

真実

 

Don’t know what I’m supposed to do

でもどうしたらいいか分からないの

 

 

ローラ

I’m stuck in the middle with you you you With you you

私は君の間で揺れ動いてる

 

Oh boy you got me really confused

本当に困惑させるのね

 

Don’t know what I’m supposed to do

どうしたらいいのか分からないの

 

I’m stuck in the middle with you

私は君の間で揺れ動いてるの

 

 

アサ

You were the spark

君は激しい光だった

 

Light in the dark

暗闇の中で輝いていた

 

Gave you my everything

君に私のすべてを捧げたわ

 

Pulling me in

引き寄せられたら

 

Pushing me out

押し戻されて

 

Pulling me back again

また引き寄せられる

 

Don’t know if your mind is made up

君の考えが決まっているか分からないけど

 

But I know that nobody wanna be stuck

誰もが迷いたくないって知ってる

 

You are the one that I want

君は私が欲しい人だから

 

All I can promise you now is my love

今約束できるのは愛だけだよ

 

 

ルカ

You say you want me

君は私が欲しいって言う

 

You say you care

私を大切に思ってるって言う

 

When we’re together

でも一緒にいるとき

 

Are you even there

本当に君はそこにいるの?

 

And you

それから君は

 

Gave me the keys (to your heart)

心を開く鍵をくれた

 

Yeah you

そう君は

 

Made me believe (from the start)

最初から信じさせてくれたのに

 

Now all that I know is

今 私がわかったことは

 

ルカ

アサ

I got all this love I won’t take back

この愛を決して止めないわ

 

 

アサ

My love

私の愛

 

ルカ

My love

私の愛

 

アサ

My love

私の愛

 

ルカ

My love

私の愛

 

 

ファリタ

You lift my feet off of the ground

君は私を浮かばせてくれて

 

Keep me spinning around and around

ぐるぐる回してくれる

 

チキタ

I don’t ever wanna come down

もう降りたくないの

 

From your arms

君の腕から

 

 

ファリタ

You tell me that you need me

君は私が必要だって言ったけど

 

Then you walk away

離れていくの

 

Keep promising forever

永遠に約束するよ

 

With the words you say

君が言った言葉は

 

It’s true

真実

 

Don’t know what I’m supposed to do

でもどうしたらいいか分からないの

 

 

ラミ

I’m stuck in the middle with you you you With you you

私は君の間で揺れ動いてる

 

Oh boy you got me really confused

本当に困惑させるのね

 

Don’t know what I’m supposed to do

どうしたらいいのか分からないの

 

I’m stuck in the middle with you

私は君の間で揺れ動いてるの

 

 

アサ

I’ve tried and I’ve tried to be good to myself

自分を良くしようと頑張ってみたわ

 

Good for my health

元気でいるために

 

ラミ

Is it selfish

でもこれは自己中なことなの?

 

If I’m constantly turning to you to you

いつも君に頼っているのだとしたら

 

チキタ

If you knew what I’m feeling right now

もし君が今 私が感じていることを知ったら

 

You’d comfort my heart

きっと私の心を慰めてくれるわ

 

 

ALL

You tell me that you need me

君は私が必要だって言ったけど

 

Then you walk away

離れていくの

 

Keep promising forever

永遠に約束するよ

 

With the words you say

君が言った言葉は

 

It’s true

真実

 

Don’t know what I’m supposed to do

でもどうしたらいいか分からないの

 

 

I’m stuck in the middle with you you you With you you

私は君の間で揺れ動いてる

 

Oh boy you got me really confused

本当に困惑させるのね

 

Don’t know what I’m supposed to do

どうしたらいいのか分からないの

 

I’m stuck in the middle with you

私は君の間で揺れ動いてるの